Şarj istasyonu kurmak akaryakıttan zor! Sektörde zorluklar büyüyor

“`html

Elektrikli Araçların Yükselişi ve Şarj İstasyonu Zorlukları

Pandemi dönemi sonrasında elektrikli araçlar, günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası olarak hızlı bir şekilde benimsenmekte. Farklı marka ve modellerin artışıyla birlikte, şarj istasyonlarına olan gereksinim de büyük bir ivme kazandı. Ancak sektör uzmanları, şarj istasyonu kurma sürecinin yalnızca maliyet açısından değil, ayrıca altyapı bakımından da oldukça zorlu olduğunu belirtiyor.

Yüksek Maliyet ve Altyapı Sorunları

Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, Dünya gazetesine yaptığı açıklamada, “Günümüzde bir şarj istasyonu kurmanın yüksek maliyetleri var. Ancak daha büyük bir zorluk, bu istasyonların altyapısını hazırlamakta yatıyor. Akaryakıt istasyonu kurmak çok daha kolay hale geldi.” şeklinde konuştu.

Şarj İstasyonu Kurulumu

Ruhsat Almanın Zorluğu

Koca, akaryakıt istasyonu kurmanın görece kolay olduğunu belirtirken, en büyük sorunun ruhsat alımında yattığını ifade etti:

  • “Ruhsat almak zor, ancak şarj istasyonu için gereken izin süreçleri daha karmaşık. Yer iyi olabilir, fakat altyapı eksiklikleri ortaya çıkıyor. Örneğin; güçlü bir elektrik akımına erişim olmadan bir şarj istasyonu kurmak imkansız hale geliyor.”

Şarj istasyonlarının sayısının artmasına rağmen birçok işletmenin kapandığını belirten Koca, sektörde isim bulmanın da giderek zorlaştığını vurguladı.

Yatırım ve Lojistik Zorlukları

“Para tek başına yeterli değil, bu işin birçok boyutu var.” diyen Koca, yatırım yapmanın yeterli olmadığını ve daha iyi bir yazılımın gerektiğini aktardı. Bunun yanı sıra, şarj istasyonlarının hızla kapanmasının arkasında yatan sebeplerden birinin de aşırı rekabet olduğunu söyledi.

Şarj İstasyonlarına Fon Sağlama Çabası

Koca, “Biz bu sektörde yürüyemeyen şirketleri satın almak amacıyla bir fon oluşturduk. Bugün piyasada yaklaşık 200 şarj şirketi var ama bu sayı hızla 30 kadarına düştü. Yine de isim bulmakta zorluk çekiyoruz çünkü sektör oldukça kalabalık.” diyerek sektördeki rekabetin büyüklüğünü ortaya koydu.

Sektördeki Rekabet

Şarj İstasyonu Yatırımları ve Maliyetler

Koca, şarj istasyonlarının maliyetinin lokasyona ve ihtiyaç duyulan cihaz sayısına göre değiştiğini belirtti:

  1. “Bir istasyon kurabilmek için en az 50 cihaz bulundurmak gerekiyor. Mali ihtiyaçlar 20-25 bin euro’dan başlarken, bu tutar bazı durumlarda 1 milyon euroya kadar çıkabiliyor.”

Elektrik Sorunları ve Sektörel Planlamalar

Koca, Türkiye’de elektrik altyapısının sıkıntılı olduğunu ve bu durumun şarj istasyonları için büyük engeller oluşturduğunu ifade etti:

“Enerji üretiminde birçok sorunla karşı karşıyayız. Türkiye henüz planlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştiremiyor, bu sebeple güç yetersizliği sık yaşanan bir gerçek.”

Teknolojik Gelişmeler ve Kullanıcı Deneyimi

Koca, şarj istasyonlarını daha kullanıcı dostu hale getirmek için, uygulamalar ve sistemler geliştirilmesi gerektiğini belirtti. Ayrıca, kredi kartı kullanımının yaygınlaşması durumunda uygulama indirme zorunluluğunun ortadan kalkacağını düşündüğünü sözlerine ekledi.

Şarj İstasyonlarında Eğlenceli Deneyimler

“Hızlı şarj süreleri 30 dakika ile 1 saat arasında değişiyor. Bu süreyi daha eğlenceli hale getirmek için şarj istasyonlarımızda kafe alanları oluşturmayı planlıyoruz.” diyen Koca, araç sahiplerinin bu süreleri verimli bir şekilde değerlendirmesi için çeşitli imkanlar sunduklarını anlattı.

Eğlenceli Şarj İstasyonu

Devlet Destek ve Hedefler

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye genelinde şarj noktalarının artacağını duyurarak, “Hızlı şarj altyapısını destekleyeceğiz” ifadelerini kullandı. Ülkede 12.000 hızlı şarj istasyonu kurulması hedefleniyor.

“Bu alanda yapacağımız çalışmalar, elektrikli araç kullanıcılarının zorluklarını azaltacak” diyen Kacır, Türkiye’nin elektrik alt yapısını güçlendirerek çevreci ulaşım araçlarının kullanımını desteklemeyi amaçlıyor.

“`

Related Posts

Ömer Koç verdiği sözü tuttu, istifasını açıkladı

TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklama ile Yönetim Kurulu Başkanlığı görevinde bulunan Ömer Koç’un istifa ettiğini duyurdu. Şirket, nisan ayında yapılan Stellantis-TOFAŞ birleşmesi kapsamında Rekabet Kurumu’na verdiği taahhütte Ford Otosan ve TOFAŞ şirketlerinin yönetim kurulunda aynı anda Koç Ailesi mensuplarından bir üye bulunmayacağının sözünü vermişti.

Türkiye’de posta sektörünün gelirleri 126 milyar lirayı aştı

Türkiye’de e-ticaretteki artış posta sektörünün büyümesine katkı sağlarken, sektörün gelirleri 2024’te bir önceki yıla kıyasla yüzde 88,96 artarak 126,04 milyar lirayı buldu.

30 yıllık Türk sanayi devi iflasın eşiğinde: ABD’den Japonya’ya ihracat ağı var

Yüksek basınçlı döküm sektörünün köklü firmalarından Güven Pres Döküm Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile kardeş şirketi GPD Pres Döküm Dış Ticaret A.Ş., konkordato talebinde bulundu. Tuzla Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim yapan her iki şirket, İstanbul …

Dünya Bankası’ndan kötü haber: Büyüme beklentileri dibe çekildi

Uluslararası finans kuruluşları, Tayland ekonomisinin geleceğine dair endişe verici sinyaller vermeye devam ediyor. Dünya Bankası, 2025 yılına ilişkin büyüme beklentilerini sert bir şekilde aşağı çekti. TAYLAND EKONOMİSİNDE BÜYÜK REVİZYON Dünya …

ABD petrol fiyatı tahminini revize etti

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin Brent türü ham petrolün varil fiyatı tahminini önceki rapora kıyasla 0,12 dolar artırarak 65,97 dolara çıkardı.​​​​​​​

Kendi işini kurmak isteyenlere hibe desteği! Son başvuru tarihi belli oldu

Engelli ve eski hükümlülerin kendi işlerini kurmasına yönelik projelere hibe destek sağlanıyor. Engellilerden kendi işini kurmak isteyenlerin hazırlayacakları projeler ile engellinin bir işyerinde iş bulmasını, işe uyumunu, etkin ve güvenli bir …