ABD–İsrail İlişkileri ve İran Gerilimi: 1932 Türkiye–İran Anlaşması’nın “Tarafsızlık” Maddesi Yeniden Tartışılıyor
ABD ile İsrail arasındaki İran'a yönelik savaş ve gerginlik devam ederken, 1932 yılında Türkiye ile İran arasında imzalanan “Emniyet, Bitaraflık ve İktisadi İş Birliği Muahedenamesi” yeniden gündeme geldi. Gazeteci Murat Bardakçı, Habertürk'te kaleme aldığı yazısında bu anlaşmanın önemine dikkat çekerek, günümüz krizleri bağlamında yeniden değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Bardakçı, 1932 Türkiye-İran Anlaşması'nın temel ilkeleri arasında tarafsızlık, saldırmazlık ve iç işlerine müdahale etmeme prensiplerinin bulunduğunu hatırlattı. Anlaşmanın, bölgedeki savaşların arttığı dönemlerde iki ülke arasındaki ilişkilerin tarihsel bir çerçevesini sunduğunu belirtti. Bardakçı, anlaşmanın imzalandığı günden bu yana pek gündeme gelmediğini ifade ederek şunları kaydetti: “Türkiye ile İran arasında yapılan pek çok sözleşmenin ardından…



