Araştırmacı Dr. Aleksandra Berditchevskaia’dan yapay zekâ kullanıcılarına uyarı: Eleştirel bakış şart

Kolektif Zekâ Araştırmaları ve Yapay Zekânın Eğitimdeki Rolü Üzerine Rapor

Kolektif zekâ üzerine araştırmalar yapan, insan ve makine zekâsının sorun çözümünde nasıl bir araya getirilebileceğini ele alan “Zihinlerin ve Makinelerin Geleceği” adlı raporun başyazarı olan Dr. Aleksandra Berditchevskaia, Nesta Kolektif Zekâ Tasarım Merkezi baş araştırmacısı olarak dikkat çekiyor. Dr. Berditchevskaia öğrencilerin yapay zekâyı kullanım şekillerinin önemine vurgu yaparak, bu araçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerinin önemine dikkat çekti. Yapay zekânın sınırlarının farkında olmak gerektiğini belirten Dr. Berditchevskaia, bu araçların zaman zaman yanıltıcı bilgiler verebileceğini ve hatta var olmayan kaynaklar uydurabileceğini söyledi.

Türkiye’de Hisar Okulları’nın düzenlediği “Düşünce Okulu:Kolektif Akıl İle Eğitimi Yeniden Tasarlamak” konferansına katılan Dr. Aleksandra Berditchevskaia, insan ve makine zekâsı arasındaki ilişki, geleceğin eğitimi ve yapay zekânın doğru kullanımı konularında soruları cevapladı.

İnsan ve Makine Zekâsının Birleşimi

Dr. Berditchevskaia yapay zekânın bireylerin yetkinliklerini artırma veya belirli görevleri otomatikleştirme konularına odaklanmanın yanı sıra yapay zekânın kolektif zekâyı geliştirme potansiyeline de dikkat çekti. Yapay zekânın insan bilgisini anlamlandırmada ve grup süreçlerine katkı sağlamada nasıl rol oynayabileceğine değindi. Yapay zekânın yönetici veya iş birliği yapıcı olarak rol alabileceğini belirterek, bu teknolojinin işbirliği, koordinasyon ve problem çözme yeteneklerini geliştirmede büyük potansiyele sahip olduğunu vurguladı.

Yaratıcılık ve Hızın Birleşimi

Yapay zekânın insanlarla bir araya gelerek fikir üretimini hızlandırabileceğine ve yeni fırsat pencereleri açabileceğine dikkat çeken Dr. Berditchevskaia, yapay zekânın hız ve kalite avantajlarıyla insan zekâsının yaratıcılığını bir araya getirerek daha etkili bir şekilde fikir üretme süreçleri tasarlanabileceğini belirtti. Aynı zamanda hikâye anlatıcılığı gibi alanlarda yapay zekânın insanlara destek olabileceğini ifade etti.

Öğrencilerin Yapay Zekâ Kullanımı

Öğrencilerin yapay zekâyı ödev yapmak için kullanıp kullanmamasıyla ilgili net bir cevap vermenin zor olduğunu belirten Dr. Berditchevskaia, bu teknolojiyle etkileşime girmenin bilinçli ve eleştirel bir şekilde yapılması gerektiğini vurguladı. Yapay zekânın bireysel verimlilik ve yaratıcılığı artırabileceğini ancak bunun öğretmenlerin, okulların ve eğitim sisteminin bilinçli adımlar atmasına bağlı olduğunu söyledi.

Eğitim ve Okulların Geleceği

Eğitimin geleceğini şekillendirirken gençlerin ve öğretmenlerin sürece dâhil edilmesinin önemine vurgu yapan Dr. Berditchevskaia, bu süreçte dijital kolektif zekâ araçlarının önemli bir rol oynayabileceğini belirtti. Bu araçlar sayesinde eğitim sürecinin daha katılımcı ve ölçeklenebilir hale gelebileceğini ifade etti. Eğitimdeki gelecek perspektifinde gençlerin ve öğretmenlerin görüşlerine ve fikirlerine büyük önem verilmesi gerektiğine değindi.

Related Posts

23 Nisan’da noterler açık mı?

23 Nisan noterler çalışıyor mu sorusu, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı öncesinde merak edilen konuların başında geliyor. Özellikle resmi işlemlerini bu tarihe denk getirmek isteyen vatandaşlar, “23 Nisan noterler çalışıyor mu” sorusunun cevabını …

Haydi Tenise Projesi ile Çocuklar Tenisle Buluşuyor

Çocukların tenis sporuyla tanışmasını ve tenis kültürünün yaygınlaşmasını hedefleyen “Haydi Tenise” projesi, Gençlik ve Spor Bakanlığının desteği ve Milli Eğitim Bakanlığı ile Türkiye Tenis Federasyonu iş birliğinde 11 deprem ilinde eş zamanlı …

Babasını sadece 12 gün görebildi! İbrahim Erkal’ın kızı Elif Su büyüdü

Türk müziğinin unutulmaz isimlerinden İbrahim Erkal, aramızdan ayrılalı tam 8 yıl oldu. “Yalnızım”, “Sırılsıklam” ve “Canısı” gibi hafızalara kazınan şarkılarıyla gönüllerde taht kuran sanatçı, 2017 yılında geçirdiği beyin kanaması sonucu hayatını …

Biga Kaymakamı, 23 Nisan’da Koltuğunu Down Sendromlu Çocuğa Devretti

Biga Kaymakamı Ercan, koltuğunu down sendromlu Muharrem’e bıraktı ÇANAKKALE – Çanakkale’nin Biga ilçesinde Kaymakamı Ercan Kayabaşı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle makam koltuğunu Down sendromlu Muharrem Berk’e bıraktı. 23 …

Başsavcı Koltuğunu 4. Sınıf Öğrencisine Devretti

Ankara’nın Kahramankazan ilçesinde, Başsavcı Mehmet Onurkan Gülderen, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında koltuğunu 4. sınıf öğrencisi Minel Beren Koca’ya devretti. Gülderen, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı …

Manisa’da Öğrenci Servisleri Çarpıştı: 9 Öğrenci Yaralı

Manisa’da facianın eşiğinden dönüldü: 9 öğrenci yaralandı Aynı okulun öğrencilerini taşıyan servis araçları çarpıştı: 9 yaralı MANİSA – Manisa’da seyir halindeki iki öğrenci servisinin çarpıştığı kazada facianın eşiğinden dönüldü. Aynı okulun …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir